365 dage til compliance – EU persondatakonferencen 2017

Der er nu et år til, at EU persondataforordningen (GDPR) træder i kraft, og mange virksomheder oplever udfordringer med at blive klar til at overholde de nye regler.

PwC afholder i samarbejde med Dansk Erhverv en konference, hvor vi giver dig indsigt i reglerne samt værktøjer og inspiration til at imødekomme denne udfordring.

Du får bl.a. mulighed for at møde Cristina Angela Gulisano, direktør i Datatilsynet, som vil give en  status fra myndighedernes side og svare på spørgsmål fra deltagerne.

Derudover er der flere inspirerende indlæg med fokus på det praktiske arbejde med forordningen og breakout sessions, hvor case-virksomheder præsenterer de udfordringer, som de har mødt, hvordan de har håndteret disse samt deres erfaringer fra arbejdet med forordningen.

Arrangementet foregår d. 24. maj fra  kl. 09.00-15.00 og er forbeholdt medlemmer af Dansk Erhverv.

Tilmeld dig her

Program

Kl. 08.30
Registrering og kaffe

Kl. 09.00
Velkommen
v/PwC & Dansk Erhverv

Digital tillid – fremtidens konkurrence parameter
v/Pernille Tranberg, journalist og forfatter inden for dataetik, DataEthics Consulting

Kaffe og networking

Persondataforordningen – hvor langt er vi? 
v/Cristina Angela Gulisano, direktør, Datatilsynet

Virksomhedernes praktiske arbejde med forordningen
v/Henning Mortensen, CISO/CPO/IT-sikkerhedschef, Brdr. A&O Johansen

Kl.12.00
Frokostpause

Kl. 12.30
Breakout sessions: Hvordan bliver I klar til 2018?

  • GDPR-implementering i praksis
    På denne session kan du møde AP Pension, som vil dele deres erfaringer i at drive et GDPR projekt i praksis.
  • Hvordan løses GDPR-udfordringen i en international koncern?
    På denne session vil vi med udgangspunkt i en konkret case gennemgå, hvordan man kan arbejde med udfordringen i en international koncern.
  • Hvordan kan GDPR-udfordringer løses i it-afdelingen med praktisk erfaring fra brug af effektive it-løsninger?
    Baseret på en konkret case gennemgås en stor virksomheds udfordringer, teknologiske løsninger samt erfaringer.
  • Få styr på personaleadministration og håndteringen af personoplysninger i mindre virksomheder
    På denne session gennemgår vi rammerne for virksomhedens håndtering af personoplysninger
    om medarbejdere både i forhold gældende regler samt den kommende EU persondataforordning
    v/advokat, overenskomstchef, Camilla Mondrup Topp & advokat, souschef, Jannie Merete Pedersen, Dansk Erhverv.

Kl. 12.30
Kaffe og networking
Hvordan sikrer du, at samarbejdet med leverandører overholder reglerne i forordningen?
v/TBA
Kl. 15.00
Afrunding og tak for i dag.
I tilfælde af overtegning forbeholder vi os retten til at tildele pladserne efter målgruppen.

Tilmeld dig her

2017-05-09T10:44:35+00:00 07/05/2017|